Ezúton köszönöm meg mindazoknak, akik hozzájárultak ehhez az oldalhoz!
Tisztelt Uram, A
baleseti jegyzőkönyv 3. rovatába írott válaszommal ("A
baleset oka: átgondolatlan tervezés") kapcsolatos, a
részletek iránt érdeklődő levelére válaszul, az alábbi -
remélem kielégítő - leírást áll módomban közölni.
Kőművesként dolgozom. A baleset napján egyedül dolgoztam
egy hatemeletes épület tetején. Amikor munkámat
befejeztem, láttam, hogy egy kevés (utólag lemérve
mintegy 110 kg-nyi) tégla megmaradt. Úgy döntöttem, hogy
a téglákat nem fogom kis részletekben a kezemben
lehordani, hanem a 6. emelet magasságában az épület
oldalára szerelt (teherszállításra szolgáló) csigával
eresztem le. A csiga kötelét a földszinten kikötöttem,
felmentem a tetőre, a kötél végén levő ládát oldalra
húztam és megraktam téglával. Ezután ismét lementem a
földszintre, eloldoztam a kötelet és erősen szorítottam,
hogy lassan leeresszem a 110 kg-nyi téglát. A baleseti
jegyzőkönyvből megállapíthatta, hogy a testsúlyom 84 kg.
Meglepetésemben - amelyet az okozott, hogy hirtelen
elemelkedtem a földről - elveszítettem lélekjelenlétemet
és elmulasztottam elengedni a kötelet. Igy aztán, nem is
kell mondanom, nagy sebességgel emelkedni kezdem az
épület oldala mentén. Körülbelül a 3. emelet
magasságában találkoztam a téglákkal megrakott ládával,
amely jelentős sebességgel tartott lefelé. Ez a
magyarázata a koponyatörésnek, kisebb zúzódásoknak és a
törött kulccsontnak, amit a baleseti jegyzőkönyvben már
leírtam. Alig lassulva folytattam emelkedésemet, egészen
addig, amíg jobbkezem ujjai két izület mélységben
megakadtak a 2. bekezdésben említett csigában.
Szerencsére ekkorra már visszanyertem lélekjelenlétemet,
és a belémhasító fájdalmak ellenére erősen tartottam a
kötelet. Körülbelül ezzel egyidőben a téglákkal
megrakott láda a földbe csapódott és az ütődés erejétől
a láda alja kiszakadt. Ekkor, megszabadulva a téglák
súlyától a láda már mindössze 23 kg-ot nyomott. Had
emlékeztessem ismét testsúlyomra (2. bekezdés). Ahogy
bizonyára elképzeli, gyorsan zuhanni kezdtem az épület
fala mentén. Körülbelül a 3. emelet magasságában
találkoztam a felfelé tartó ládával. Ennek számlájára
írható a két törött bokám és néhány fogam, valamint a
lábaim és altestem súlyos hasított sérülései. Szerencse
a szerencsétlenségben, hogy a ládával való találkozás
annyit fékezett zuhanásomon, hogy amikor végül a
téglahalomra estem, mindössze három gerinc-csigolyám
roppant össze. Azonban ahogy a téglahalom tetején,
iszonyú fájdalmak közepette, mozgásképtelenül feküdtem
és láttam a felettem hat emelet magasságban himbálódzó
ládaroncsot, ismét elveszítettem józan itélőképességemet
és elengedtem a kötelet.
Megtörtént eset: kísérleti fizika szigorlat, ELTE - Miért döntik meg az úttestet a
kanyarokban ?
-Tanár úr! értem már a
fékezőrácsot!
-Mi az ellenállás mértékegysége? - Partizán/négyzetkilométer!
Az öngyilkos elektron gyászjelentése: Örvényáramokba vetette testét a
Wheatston-hídról.
Ahogy egy elektronikus mese kinézne Hol volt, hol nem
volt, talán a T0 időben, volt egyszer egy
szerény, azonban jól megméretezett négypólus, akit
Áramnak hívtak. Áram egy szerényen berendezett
dual-in-line tokban lakott. Szerénysége ellenére Áram
szerette a komfortot, így transzduktori fizetéséből
tellett hideg-meleg telítési áram bevezetésére is,
amely zord időjáráskor felmelegítette zárórétegét.
Áram már régebben ismerte Ionocskát, kihez átviteli
karakterisztikája vonzotta. Ionocska kedves kis
induktív tekercs volt, áramkörei mentesek a
legcsekélyebb hibaszögtől. Áram rajongott érte, ami
érthető, hiszen Ionocska remanens ferrit teste,
szimmetrikus impedanciája és módfelett harmonikus
félhullámai már a kiszolgált Leydeni Palack
dielekrtikumát is átütötték ( és ez nem semmi )!
Ionocska édesatyja, a népszerű Cosinus Fi, aki
elismert ipari mágnes és nagy teljesítménytényező, már
konkrét kapcsolást tervezett leánykája jövőjéről. Csak
egy jól meghatározott névértékű, elismert kapacitással
kívánt kapcsolatot létesíteni. Ámde most is közbeszólt
a megbízhatósági valószínűség, már ahogy az gyakran
történni szokott... Egy napon Ionocska pikofarádjával
hazafelé tartott a fodrásztól - ahol félhullámait
rakatta be - , midőn a pikofarád szűrőláncába egy
fűrészfog akadt. Örvény Áram minimális futási idővel
odasietett, és sikerült is Ionocska vadrezgéseit (még
amplitúdómaximumuk előtt) lecsillapítania és
egyenirányítania. Csatolási tényezőjük növekedtével
Áram meghívta Ionocskát a Differenciál Klubba
vacsorára. A Differenciál azonban reflexió miatt zárva
volt. Nem tesz semmit - vigasztalta Ionocska, ma már
több kiló Hertzet ettem, ügyelnem kell az
erővonalaimra. Áram ürügyet talált, és Ionocskát
körutazásra hívta Sztátorba. Az inflexiónál mindig
rosszul leszek! - hárította el a csábító meghívást
Ionocska. Végül mégis vállalkozott ( ellentétben atyja
intelmeivel ) egy kisebb frekvenciamenetre a közeli
szórt mezőben. A komplex sík felett lassan
leereszkedett az este, csak az égen ragyogtak a
csillag-delta kapcsolások. Csupán egy magányos
oszcillátor röpködött a fejük felett, valahol szelíden
csobogtak a rövidhullámok, és halkan zúgtak a
reduktorok. A Wheatstone-hidnál Áram mágneses terébe
vonzotta Ionocskát és így élvezték a modulációt.... és
ma is rezegnek, ha azóta le nem csillapodtak.
Miért Magyarország a legjobban villamosított ország? -mert tele van feszültséggel!
Hogyan lehet átalakítani gyorsan egy ampermérőt voltmérőre? Le kell ejteni!
Két hallgató a sokadik kvantum előadás után beszélget: -sajnálom ezt az előadót!
Minden változik, csak a Boltzmann állandó...
Magolós lány esete: (középiskola) - Az erőpár két, közös hatásvonalú,
párhuzamos erőkar.
Ez a párbeszéd fizika vizsgán hangzott el (sajnos vizsgáztatás közben): - Mi is tulajdonképpen a fajhő? - A fajsúly elégetve!
Melyik fizikai mennyiségnek a mértékegysége a szellem/négyzetméter? A lidércnyomásé!
Volt hátán Volt!
Egyik elektron a másiknak: -Mire vágsz fel?! Te sem vagy
Coulomb!
Ez a párbeszéd is fizika vizsgán hangzott el: - Beszéljen az abszolut 0 fokról! - Azt az abszolut viccet nem
ismerem!
Az elektromos mezőben a
villanypásztor villanykörtét eszik.
Mi az ami a hőre lassul? A lovaskocsi (a kocsis
orditja:Hőőőő!)
Hasonló vicceket szeretettel várom |