Vonatfogadó csarnokok szerkezete

A teljesség igénye nélkül, az alábbi fotósorozat által szeretném a vonatfogadó csarnokok szerkezeti kialakításának, tömegformálásának változatosságát bemutatni. A felsorolt példák nem feltétlenül a legismertebb állomásépületek. Tartószerkezeti rendszer és anyaghasználat szempontjából ezúttal igyekeztem különböző megoldásokat keresni. Ezt a szándékot erősítve (és a tárhely kapacitásának korlátait figyelembe véve) a képek országok szerinti bontásban szerepelnek.

Rózsa Péter, 2007.04.17.



Ausztrália, Sydney
Olympic Park Station:


Kanada, Vancouver
Brentwood Station:


Taiwan
(? állomás)


Dánia
Karstup:


Spanyolország, Madrid
Atocha- pályaudvar


Franciaország, Reims
Gare Centrale:


Nagy-Britannia, London
Uxbridge Station


Németország, Berlin
Gesundbrunnen:


Németország, Drezda
Főpályaudvar (Hauptbahnhof)


Németország, Düsseldorf
H-Bahn, Flughafen:


Kína, Hong-Kong
Sunny Bay Station


Magyarország, Székesfehérvár
(1861):


India, Mumbai
(? állomás)


Olaszország, Milano
(? állomás):


Japán, (Shinkansen-vonal)
Shin-Minamata Station


Hollandia, Amsterdam
RAI Station:


Portugália
Barreiro:


Szingapúr
Jurong-East Station: